Ledig 🌾

Man kunde ju ha hoppats pĂ„ mera sol nĂ€r man har ledig dag men hĂ€r har varit mulet hela dagen nĂ€stan. 
Tiiiidigt i morse var himlen blĂ„ men sen kom molnen. 

Vi har njutit av ledigheten Ă€ndĂ„, hela familjen. Maken har bytt bĂ€nkskivor i köket och jag har virkat. 
Maken har grillat hamburgare och jag gjorde "grekisk lax" . Super gott och super enkelt. Ett recept jag kom pĂ„ nĂ€r jag var sugen pĂ„ bĂ„de lax och fetaost. 
Ta en ugnsform och ha i folie sÄ att du kan göra ett paket av
Lax -sÄ mkt du vill Àta
1 rödlök fin skuren
NĂ„gra cocktail tomater delade 
Smör (RIKTIGT SMÖR) ca 25-50 g beroende pĂ„ hur mycket lax du har i. 
Jag rĂ€knar ca 25 g /laxfile 
Lite peppar
Och sen Fetaost! Ett paket skuret i smĂ„ kuber och strimlade över allt. 
Gör ett paket av folien in i ugnen pĂ„ ca 200 grader tills laxen Ă€r fĂ€rdig. Tar kanske 30 min? 
Mums!! 

I morse skickade jag ivĂ€g ett par rosa handledsvĂ€rmare 💗 hoppas bestĂ€llaren blir nöjd 😊


HĂ€mtade ocksĂ„ ut ett paket med garn. Vitt har gĂ„tt Ă„t som smör pĂ„ sista tiden. Mycket gĂ„r till Ă„rsrutorna men det Ă€r inte bara dĂ€r vitt garn gĂ„r Ă„t. 
Har precis gjort klar en bebiströja med vitt som bas och hĂ„ller nu pĂ„ med en mössa 


NĂ€r den Ă€r klar tĂ€nkte jag virka en klĂ€nning med vitt som bas ocksĂ„ sĂ„ ja...vitt gĂ„r Ă„t 😉

Älskar detaljer som gör ens alster lite mer speciella 💗
Ha en fin kvĂ€ll 💞😊


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

virkatbymalin.blogg.se

Jag Àr en virkfantast som virkar varje ledig stund med andra ord... ...HÀr virkas det för fullt :) Jag virkar pÄ bestÀllning och kommer Àven att lÀgga upp en del alster till försÀljning. Om du hittar nÄgot du vill ha sÄ skriv bara en kommentar :) följ mig gÀrna pÄ instagram: @nillams heter jag dÀr

RSS 2.0