Blommor och rutor

Som vanligt så flyger tiden förbi. Det har varit bad i morfars pool. Kalas. Virkning. Inköp av nya krukväxter. Sol och åska. 

Den vit/grå/svarta filten har skickats iväg till sitt nya hem och nu ikväll blev jag färdig med filten där jag valt att använda bara rosa och lila nyanser med en bred kant av vitt. Nästan samma nyanser som mina hänglobelior :)


Har aldrig varit med om en sommar då det blommat så fint på min uteplats. Måste vara en perfekt sommar för blommorna kan jag tro? 


Fotade den gråa filten tillsammans med lillasyster Linnéas nya skapelse också. Dom är så himla söta hennes ugglor 😍

Har fokuserat på blommorna inomhus lite ett tag nu. Planterat om. Tagit skott och sticklingar. Har även inhandlat lite nytt :) plantagen hade rea när vi var där här om dagen och jag är ju rysligt svag för gröna växter. Gärna sånna som är lätta att föröka. Nu vet jag inte om jag lyckades hitta några just den här gången men vi får se hur dom orkar med mig ;) 


En lyktranka hittade jag bland annat. Så himla fin med sina söta hjärtformade blad. Hoppas den kommer trivas. Bakom den till höger står en nysatt blomma med skott tagna från mammas blommor. Hemma hos mamma och pappa finns dom överallt och jag tycker dom är så fina. Lätta att föröka är dom också. Har ingen aning om vad dom heter? Någon som vet?
Bakom den står en blandning av en ampellilja som satt sig själv i en kruka med...jag minns inte vad den heter heller 😂 Får se hur länge dom trivs ihop. 


Igår var vi till mammas grav. Jag och två utav systrarna. Stenen hade kommit och vi planterade lite nytt så det blev fint. Känns fortfarande så konstigt att inte mamma finns här längre. Min hjärna slår forfarande bort alltihop. Jag vet att det kommer dagar då jag inte kan göra det. Då alltihop spelas upp inför mina ögon ingen och igen och igen. Men just nu så orkar jag inte det. Jag saknar henne så ❤️


Älskade mamma ❤️ 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

virkatbymalin.blogg.se

Jag är en virkfantast som virkar varje ledig stund med andra ord... ...Här virkas det för fullt :) Jag virkar på beställning och kommer även att lägga upp en del alster till försäljning. Om du hittar något du vill ha så skriv bara en kommentar :) följ mig gärna på instagram: @nillams heter jag där

RSS 2.0