Annorlunda

Den 23:e Mars dog min mamma. Hon hade då haft cancer i tre år. 
Hon blev 53 år gammal. Lämnade efter sig make och tio barn. Yngsta barnet bara nio år gammal. 
Hon lämnade även en massa vänner i bloggvärlden och stickvärlden. 

I flera omgångar har jag försökt skriva det här inlägget och jag har raderat och skrivit om.. Det finns lixom inga ord? 
Jag har ännu inte förstått hela innebörden utav det här. 

För några dagar sen fick jag en sån lust att börja sticka. 
Jag har alltid varit fast vid virkningen och inte alls tänkt börja sticka någonsin men så tänkte jag på mammas jordgubbsmössor och hjärtemössor. Rotade fram stickor och garn och började. 
Fick improvisera lite för jag hade ingen aning om vad det var för storlek på stickorna jag hittade. 
Första mössan blev en riktig lyckträff. Helt ärligt fattar jag inte att jag fick till det? Att den blev rund! 
Sen har jag testat med färgbyten och andra storlekar. 

Den första mössan 

Den fjärde...eller kanske femte? Denna blev såld ikväll för 120:- varav 50:- gick direkt till mammas insamling till Cancerfonden. 

Förhoppningen är att vi ska kunna bidra till hennes insamling nu och i framtiden så att vi kan utrota denna hemska sjukdom. 

Nej nu är det dags att sova...
Natti natti kram 💗💗💗


Länk till insamlingen i mammas namn 
https://www.cancerfonden.se/insamlingar/elisabeth-djurstrom



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

virkatbymalin.blogg.se

Jag är en virkfantast som virkar varje ledig stund med andra ord... ...Här virkas det för fullt :) Jag virkar på beställning och kommer även att lägga upp en del alster till försäljning. Om du hittar något du vill ha så skriv bara en kommentar :) följ mig gärna på instagram: @nillams heter jag där

RSS 2.0