Vår!!

Idag har det ju varit helt underbart ute :D 
Har varit full av energi tackvare en spontan morgonpromenad. Kanske borde göra så oftare? 

Efter morgonpromenaden och sen lite plock hemma tog jag mig i kragen och virkade fast en hel massa rutor på mood filten nu även kallad årsfilten :) Det tog mig över en timme att få dit en rad och jag kan inte begripa hur stor den börjar bli! Snart mitten på mars och det är redan otympligt att jobba med den. Men roligt är det oxå. Rätt häftigt med en filt som lixom får hänga med ett helt år. 

Jag började fundera på hur jag ska göra kanten på den men den blir nog rätt simpel. Tror inte att jag kommer orka göra mer plus att jag tror att den kommer bli stor så det räcker ändå ;)

Började med en till bebisfilt oxå. Färgispiration från instagram. Rutorna blir rätt stora så jag tror inte jag behöver så många för att det ska passa vagn och babyskydd. 



Ps. Magkatarren är bättre :) så ikväll blir det virkning ❤️


Kommentarer
Emma

Du borde virka ihop en massa rutor från andra hållet och sen när du kommer till mitten från det hållet så kan du virka ihop de båda delarna?:) vet inte om det funkar, men tänkte att det kanske inte blir lika stora delar att jobba med då :) <3

Svar: Tack för tipset :) men jag tror inte det funkar med den ihopvirkningen jag gör? Jag tror mitten skarven blir för synlig då?
Men det går rätt bra ändå att hålla på med den. Man får se till att man har tid bara när man börjar :) <3
virkatbymalin.blogg.se

2014-03-12 @ 22:26:29
URL: http://www.emmskis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

virkatbymalin.blogg.se

Jag är en virkfantast som virkar varje ledig stund med andra ord... ...Här virkas det för fullt :) Jag virkar på beställning och kommer även att lägga upp en del alster till försäljning. Om du hittar något du vill ha så skriv bara en kommentar :) följ mig gärna på instagram: @nillams heter jag där

RSS 2.0