Bluffollar

Det är egentligen alldeles för varmt för att virka bluffollar men när jag började med dom så var det ju nästan som om sommaren aldrig tänkte komma över huvudtaget. 
Nu är sommare här iaf och jag blev klar med en till idag. Ska göra en till senare men inte nu i den här värmen. 
Är ändå lite skönt att vara beredd på vintern. Den kommer ju..så småningom. 


Storlekarna är samma runt huvudet och passar barn (6 år och uppåt) till vuxen. Barnens krage är kortare så att inte kragen ska täcka ögonen. Uppvikt krage går över munnen. Nedvikt sitter den perfekt om hals och nacke. 
Själv är jag väldigt förtjust i dom om senhöst och vinter då jag lätt får ont i nacken av kyla och drag. Bluffollen hindrar detta till 100 % om jag inte glömmer att använda den så klart. 
Ullgarn har jag använt på tre av fyra. Jag är inte känslig för ull allra minst om det är kallt. En är virkad i baby merinoull som är mjukt som bomull och helt ostickigt och en är virkad i ett alryllgarn som är som tjockare bomull. Den är till min superkänsliga gosse. 

Nu mot virknål och mer somriga projekt :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

virkatbymalin.blogg.se

Jag är en virkfantast som virkar varje ledig stund med andra ord... ...Här virkas det för fullt :) Jag virkar på beställning och kommer även att lägga upp en del alster till försäljning. Om du hittar något du vill ha så skriv bara en kommentar :) följ mig gärna på instagram: @nillams heter jag där

RSS 2.0