Såpbubblor

Idag på förmiddagen gick vi ut för att prova blåsa såpbubblor i minusgrader. Det gick så där. Det va nog lite för varmt ute. -10 har jag hört ska vara bäst. Men det gick att få bubblorna till is (det va det som va målet) om man hade lite tålamod och väntade medans man hade fångat dom på "blåspinnen" så frös dom faktiskt :) 
Sen har det virkats och lekts med polisgubbar och polly pocket dockor. Sjukhuslek med hushållsrullen som röntgenapparat. 
Undertiden fäste jag trådar och klippte av på filten för jag kan tro att det blir någe tråkigt att göra det senare mot slutet på ALLA 840 rutorna -.-
Nu är det gjort iaf. Har oxå virkat några fler blomrutor, vad nu det ska bli av dom?
Hittade ett sånt sött mönster igår på en virkad bebis tröja som jag köpte. Hoppas jag får hem det redan i morgon :D  Det va länge sen jag fastnade så mycket för ett mönster men nu när jag såg det här mönstret såg jag tuuuusen möjligheter i den. Spännande spännande för ett vrikfreak som mig ;) 


Så här har det sett ut idag på min hörna utan bordet 🌸


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

virkatbymalin.blogg.se

Jag är en virkfantast som virkar varje ledig stund med andra ord... ...Här virkas det för fullt :) Jag virkar på beställning och kommer även att lägga upp en del alster till försäljning. Om du hittar något du vill ha så skriv bara en kommentar :) följ mig gärna på instagram: @nillams heter jag där

RSS 2.0