När maken är borta dansar garnerna på bordet

...=sant 😄 



Maken är borta hela kvällen vilket ger längre virktid över eftermiddagen än i vanliga fall. Jag behöver inte plocka undan för att vi ska få plats sex stycken vid middagen utan bara peta bort lite grejer i hörnet och duka till tre. Dessutom gör jag köttfärssås idag som vi ska äta i morgon vilket ger mig ytterligare virktid i morgon. Riktigt bra planerat.
Idag har gossen återfått färgen i ansiktet. Han har orkat leka och i morgon blir det skola. 
Vet inte vad jag gör om han blir sjuk igen nu? Flyttar till barnakuten förmodligen. Hyr ett rum på ackis helt enkelt. Nu kan vi väl få vara friska? Pleas! 

Igår kväll virkade jag rutan jag drömt om länge. Virkade bara för nöjes skull. Inte för att det behöver bli något just utan bara för att det är kul. 
Mönster på rutan finns hos "babylove brand" googla så hittar du.  Rutan blir ganska stor och färgkombinationer går som vanligt att göra i det oändliga. Jag valde att virka rutan i dom gladaste färgerna jag kunde hitta i garnpåsen. I framtiden kanske det blir en filt? 


Nu ska jag duka fram lite mat till dom som är hemma sen blir det virkningen igen. 💗


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

virkatbymalin.blogg.se

Jag är en virkfantast som virkar varje ledig stund med andra ord... ...Här virkas det för fullt :) Jag virkar på beställning och kommer även att lägga upp en del alster till försäljning. Om du hittar något du vill ha så skriv bara en kommentar :) följ mig gärna på instagram: @nillams heter jag där

RSS 2.0