Jag skulle ha skrivit sjukstart pĂ„ veckan đŸ˜·đŸ˜Ł

Gossen hann innanför dörren igĂ„r, sen började klagan. 
"Jag kĂ€nner mig förkyld" " jag har ont i huvudet" och "det gör ont i mina ben" 
Mmmm jaja tĂ€nkte jag. Han Ă€r trött efter skolan och vill ha lite medkĂ€nsla. Men nĂ€r middagen serverades och klagovisan inte hade upphört sĂ„ tog jag tempen. 
38.6
DĂ€r och dĂ„ började min klagovisa. INTE IGEN!!! Va Ă€r det för fel? Varför varför varför blir vi alltid sjuka?! 
Jag bombar med vitaminer och frukt och grönt men Ă€ndĂ„?! blir han sjuk. GĂ„ng pĂ„ gĂ„ng. Har sĂ„ himla dĂ„lig erfarenhet av konstiga febrar sĂ„ det Ă€r svĂ„rt att hĂ„lla sig lugn och sansad ibland. 
Det va sĂ„ det började innan dottern fick diagnosen systemisk jia. Feber ofta som om immunförsvaret va för dĂ„ligt. Sen visade det sig att det va precis tvĂ€rtom. Hennes immunförsvar va FÖR bra och attackerade den egna kroppen i brist pĂ„ bakterier och virus (riktigt sĂ„ Ă€r det kanske inte men typ) 

Iaf sĂ„ glödde virknĂ„len nĂ€r jag igĂ„r kvĂ€ll virkade i panik för att slippa tĂ€nka pĂ„ det. Fick ju hem mitt vackra jĂ€rbo Nova garn. FĂ€rgerna Ă€r sĂ„ klara och fina. Vackert helt enkelt. 
Idag virkar jag vidare pĂ„ bebiströjans luva. Den blir bra söt â˜șïžđŸ’— 

SĂ„ mellan spring med dryck, termometer och alvedon sĂ„ virkas det för fullt. HĂ„ller huvudet kallt och vĂ€ntar med doktorsbesök minst en dag till.  






Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

virkatbymalin.blogg.se

Jag Àr en virkfantast som virkar varje ledig stund med andra ord... ...HÀr virkas det för fullt :) Jag virkar pÄ bestÀllning och kommer Àven att lÀgga upp en del alster till försÀljning. Om du hittar nÄgot du vill ha sÄ skriv bara en kommentar :) följ mig gÀrna pÄ instagram: @nillams heter jag dÀr

RSS 2.0