Tre veckor



Tiden går fort och står still på samma gång. Det är en märklig känsla. Överallt vaknar livet. Fåglarna kvittrar. Nyckelpigorna vaknar. Knoppar slår ut och buskarna börjar bli gröna. Livet. 
Mycket tänker jag på hur mamma faktiskt symboliserade Livet. Hon fick tio barn. Hon gav liv till tio barn. Hon älskade våren. Hon är Livet ❤️

Idag blev det en tur in till stan med några systrar. Köpte mig en stickbok för att förhoppningsvis lära mig sticka andra saker än mössor i framtiden. Några små garnnystan fick också följa med hem som ska bli mössor och säljas på Facebook sidan Albertina sen till förmån för Cancerfonden. 
En hjärtmössa blev klar oxå. Börjar få in snittsen på färgbyten nu men pilligt är det när man har två pinnar att hålla rätt på ;) 


 Trådar ska fästas bara sen är den klar 💗💗💗

Nu är det kudden som gäller 
Sov gott 🌛🌜


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

virkatbymalin.blogg.se

Jag är en virkfantast som virkar varje ledig stund med andra ord... ...Här virkas det för fullt :) Jag virkar på beställning och kommer även att lägga upp en del alster till försäljning. Om du hittar något du vill ha så skriv bara en kommentar :) följ mig gärna på instagram: @nillams heter jag där

RSS 2.0