Gröna fingrar och nya byxor

Igår fick vi ta en snabb tur in till stan för att fixa nya byxor till lilla E. 
Dom byxorna hon hade var det antingen hål i eller så va dom för små. 
Vi va in en snabb sväng på citygross oxå för att fylla på youghurt förrådet och där hittade jag dom sötaste små påskäggen någonsin 😍 bara nio cm! Blev helt förälskad. Gillar inte dom där stora på 13-15 cm och dom jätte stora tycker jag bara är groteska. 
Bäst har dom på 11 cm varit men dom har varit så rackarns svåra att hitta. 

Byxor hittade vi oxå så nu kan hon gå utan hål på knäna. 

Har börjat virka lite på en kofta till henne nu oxå. Den här gången med armar. Hon vägrade ju det på snäckmönster koftan så den blev mer som en väst. 

Annars blev det inte så mycket virkning i helgen. Några rutor till års/mood filten bara och jag måste sätta dit några fler snart så jag inte kommer efter. 



Tagetesen jag satte förra veckan har börjat komma upp oxå :) Extra roligt eftersom det är frön från förra säsongens tagetes vi hade. Ska sätta lite fler men tänkte vänta lite så att dom kommer upp lite senare och blir fina mot sensommaren. Gillar tagetes :) 


Bebistagetes 🌱


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

virkatbymalin.blogg.se

Jag är en virkfantast som virkar varje ledig stund med andra ord... ...Här virkas det för fullt :) Jag virkar på beställning och kommer även att lägga upp en del alster till försäljning. Om du hittar något du vill ha så skriv bara en kommentar :) följ mig gärna på instagram: @nillams heter jag där

RSS 2.0