Barnpassning, fiberkabel och förkylningar

Känns som om jag har fått en hel extra dag den här veckan eftersom jag både trodde och kände att det va fredag igår. Härligt på riktigt :) 
Igår va jag till mamma och mös en stund. Hon stickandes och jag virkandes. Så mysigt! 
Har bokat en plats i soffan hos henne nästa vecka när snickarna och målarna kommer hit och fixar isoleringen. Känns som om det blir lugnare hos mamma då ;)

Idag barnvaktar jag systersonen på två år och har min egen tös hemma så hon får vila. Det märks att hon behöver vila och jag är så glad att jag kan ha henne hemma då utan att det ställer till det någonstans. Så har hon blivit förkyld igen. Inte så farligt men jag är glad att det är ett tag kvar innan hon ska ta medicinen igen för hon hade inte fått tagit den som hon är idag. Det konstiga är att hon aldrig (nästan) varit förkyld förut. Bara massa febror jämt men aldrig snorig. Men nu...ja tre eller fyra förkylningar på kort tid. Kanske allt börjar bli "normalt" som alla andra barn har det? Hoppas :) 
Mitt i barnpassningen kom ett gäng arbetare och förberedde för fiberkabeln som ska dras här så vi får super snabbt internet. Jag bryr mig i ärlighetens namn inte ett dugg om någon fiberkabel men tonåringarna i huset jublar. 
Men arbetarna bjöd på gratisunderhållning av barnen i ca 30 min och jag tror det här har varit den lättaste barnpassningen någonsin av en tvååring? ;) 

För några dagar sen fick jag frågan att visa vad jag har i min stick (virk) väska just nu på instagram med taggen #whatsinmyknittingbag Så himlans roligt och i morse han jag fota min virkväska som jag fått från mamma för några år sen. 


Jag älskar den! Storleken är perfekt. Massa med små fack till virknålar, stoppnålar, saxar, band och knappar. Plats för garn och projekt :) sen så är den ju roooosa oxå. 
Ha en härlig fredag 💗



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

virkatbymalin.blogg.se

Jag är en virkfantast som virkar varje ledig stund med andra ord... ...Här virkas det för fullt :) Jag virkar på beställning och kommer även att lägga upp en del alster till försäljning. Om du hittar något du vill ha så skriv bara en kommentar :) följ mig gärna på instagram: @nillams heter jag där

RSS 2.0