Mössor filtar och sommarvärme

Äntligen har sommaren hittat hit. Hoppas som vanligt att den stannar. I gråvädret som varit har jag ju ändå blivit inspirerad till att virka saker vi behöver till vintern och det är nog ändå rätt bra så vi slipper paniken sen. 
Bluffollar har jag gjort några st. Planen är att göra två till så ingen i familjen behöver frysa om hals och nacke 😊
Nu har jag börjat med mössor. Hittade ett underbart helt okliigt (hur man nu stavar det 😜) garn och nu har jag hunnit börja på mössa nr tre av sex. Mössan blir mjuk och tät. Hoppas dom ska värma bra sen. 
Håller även på med filten med experiment ihopvirkningen. Bara några varv utav det rosa på duttarna sen är det dax att virka ihop och fundera på en tjusig kant. 
 



Nä nu ut i solen och virka ☀️


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

virkatbymalin.blogg.se

Jag är en virkfantast som virkar varje ledig stund med andra ord... ...Här virkas det för fullt :) Jag virkar på beställning och kommer även att lägga upp en del alster till försäljning. Om du hittar något du vill ha så skriv bara en kommentar :) följ mig gärna på instagram: @nillams heter jag där

RSS 2.0