Varför vattenstämpel på bilderna?

Jag har inga som helst problem med att dela med mig när det gäller virkning ang vart man får tag i mönster. Vart jag köper mitt garn och annat tips och trix. Jag har inga problem med att man använder mina bilder som inspiration eller virkar av/virkar lika. Det tycker jag bara är otroligt hedrande och jätte roligt. Mer virkning åt folket tycker jag. 
Men, jag vill inte att man tar mina bilder och använder dom som sina egna. Man kan visst få låna bilder av mig om man frågar först och hänvisar till mig. Det är helt ok. 
Ville bara göra det klart sedan ett eller flera konton tagit flera av mina bilder på instagram och lagt upp i sitt album utan att hänvisa till mig. Nu va jag bara en av flera hundra som va drabbad men det gör det ju inte ok för det. 
Jag är inte jätte glad över att behöva signera mina bilder. Tycker det förstör själva bilden lite :( men jag känner mig ändå tvungen. 
Internet är internet och allt kan delas och spridas och i dom allra flesta fallen så tycker jag det är super bra men man måste kunna hänvisa till någon slags källa.. Nå... Det va bara det. 
Därav sitter nu mitt instagram alias lite tjusigt på mina bilder i fortsättningen. Ha det gott 💗 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

virkatbymalin.blogg.se

Jag är en virkfantast som virkar varje ledig stund med andra ord... ...Här virkas det för fullt :) Jag virkar på beställning och kommer även att lägga upp en del alster till försäljning. Om du hittar något du vill ha så skriv bara en kommentar :) följ mig gärna på instagram: @nillams heter jag där

RSS 2.0