Sjukhusdag med sjukhusvirkning



Så va det en sån där sjukhusdag med dottern igen. Provtagningar, undersökningar och medicinering. 
Idag var det svårt att sticka henne. Ådrorna ville inte alls och förklaringen va en kombination av att hon druckit för dåligt och va rädd. Vi fick knata iväg till Barnlabb och lämna prover istället. Där gick det kanon bra. Sen tillbaka till väntrummet där vi läste böcker, ritade och virkade. 
Proverna va helt ok och hon fick ta sin medicin. Nu får vi vänta fyra veckor och några dagar på nästa dos och det känns så otroligt skönt att vi kan glesa ut medicinen. 
Virkningen va med idag så klart.Hade med mig garn och nål till att göra rutor till mood filten men det blev ändå bebiskoftan nr 2 som jag virkade på. Har hunnit med första armen idag tack vare all väntan på sjukan. 
Ikväll får jag hem lite nytt garn igen ☺️  Va bara tvungen att beställa hem några nystan av järbo Novas nya vårfärger. Kan nog passa in i mood filten. 
Nu är jag helt slut. Sjukhuset suger musten ur en. Även om allt går bra och man kommer därifrån så är just sjukhus riktiga energitjuvar tycker jag. Härligt med lördag i morgon. Då ska jag virka 😄 och kanske städa lite 😜 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

virkatbymalin.blogg.se

Jag är en virkfantast som virkar varje ledig stund med andra ord... ...Här virkas det för fullt :) Jag virkar på beställning och kommer även att lägga upp en del alster till försäljning. Om du hittar något du vill ha så skriv bara en kommentar :) följ mig gärna på instagram: @nillams heter jag där

RSS 2.0