Fin start på veckan

Efter en hel del testvirkande till och från hittade jag passande garn för att få till en ruta med 6 varv och måtten 12x12 cm.  Det va inte helt lätt ska jag säga och bara ett lite tjockare garn fördärvade hela måttet. 

Anledningen till att rutorna ska bli så bra som möjligt med måtten är att dom ska skickas till en tjej som virkar filtar till välgörenhet. Det är ett sånt himla fint initiativ så kan jag bidra med något så blir jag bara glad. 
Skickade iväg första kuvertet i morse och i morgonbitti hoppas jag få iväg några till. 

Känner ni att ni vill bidra? Hon finns på instagram med användarnamnet @virkaforvarme 
Rutan ska vara 12x12 cm. Den ska vara virkad i 6 varv. Materialet spelar ingen roll så länge det går att tvätta i 40 grader. 



Några av rutorna som går iväg i morgon + svart/vit filten jag blev klar med igår 😊


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

virkatbymalin.blogg.se

Jag är en virkfantast som virkar varje ledig stund med andra ord... ...Här virkas det för fullt :) Jag virkar på beställning och kommer även att lägga upp en del alster till försäljning. Om du hittar något du vill ha så skriv bara en kommentar :) följ mig gärna på instagram: @nillams heter jag där

RSS 2.0